PROGRAMA DE CANDIDATURA presentada per Montserrat Puyol Rodríguez
I.- CANDIDATURA
1.- Presidència: Montserrat Puyol Rodríguez, Cap de l’Arxiu del Govern Balear
Suplent: Miquel Pastor Tous, Director del Servei de Biblioteca i Documentació de la UIB
2.- Vicepresidència: Juan Miguel Alvárez Martínez, Tècnic arxiver de l’Ajuntament de Felanitx
Suplent: Llorenç Homar Bestard, Centre Coordinador de Biblioteques del Consell de Mallorca
3.- Secretaria: Esther Molina Costa, Tècnica Documentalista de l’Oficina d’Administració Electrònica del Govern Balear
Suplent: Malena Crespí Simón, Tècnica Documentalista de l’Oficina d’Administració Electrònica del Govern Balear
4.- Tresorer: Francisco Oliver Lamilla, Tècnic arxiver de l’Autoritat Portuària de Palma
Suplent: Jordi Picó de Almenara, Centre de Digitalització de la UIB
5.- Vocal 1: Margalida Santandreu Pons, Cap de l’Arxiu i Biblioteca de l’Ajuntament d’Andratx
Suplent: Carme Comtell Calabuig, Tècnica Bibliotecària de la Biblioteca de Can Sales
6.- Vocal 2: Albert Vich Nicolau, Gestor documental de l’Ajuntament de Calvià
Suplent: Francisco José García Pérez, Formador especialista en arxius històrics
7.- Julia Muñoz Cabrera, Gestora de la Informació, Beca de col·laboració amb la UIB
Suplent: Carmen Pino Brusotto, Tècnica Conservadora-Restauradora de l’Arxiu del Regne de Mallorca
Nota.- D’acord amb el que indica els Estatatuts de l’associació quedaria oberta la modalitat d’incorporació immediata a la Junta directiva de representants professionals de les illes d’Eivissa, Formentera i de Menorca.
II. PROGRAMA DE CANDIDATURA
1.- Activació comissions de treball.
1.1. Comissió de Formació:
. Formació en segells de qualitat de centres,
. Taller semipermanent de 1as pràctiques de restauració.
. Cursos de Programes de ludificació de centres.
1.2. Comissió de codi deontològic:
. Participació activa en Codí deontològic de FESABID: Exemplarització de casos.
. Correu obert de recepció de conflictes ètics
1.3. Possibles noves comissions de treball:
. Biblioteques escolars,
. Administració electrònica,
. Centres de digitalització.
2.- Llançament butlletí digital de l’associació: PINAKES:
. Digitalització antic Pinakes
. Consell editorial de la Junta directiva
. Publicació dels articles dels associats
. Entrevistes a antics membres de l’associació
. Articles d’opinió de persones destacades de la professió
3.- Actualització del contingut de la web de l’associació:
. Borsa d’ocupació: Tant a empreses privades (Ángel24, Normadat, Tragsa) com a convocatòries públiques (ajuntaments, etc..)
. Anunci de jornades d’ABADIB
. Presència en FESABID
. Visites a centres: Arxiu Consell de Mallorca, Arxiu militar, Biblioteca March, Arxius particulars, etc..
. Presentacions a institucions del sector: Secretaria General Conselleria Fons Europerus, Universitat i Culgtura, UIB,
4.- Jornades monogràfiques previstes:
. Jornada sobre «Derecho al olvido»
. Jornada sobre «Archivos políticos versus archivos públicos»
. Jornada sobre presentación del Código deontológic profesional
5.- Calendari i forma d’actuacions
. Reunions tècniques de comissions i Junta: periodicitat quinzenal
. Celebració de Jornades: periodicitat bimestral
. Impartició de Cursos: periodicitat bimestral
. Edició de butlletí: periodicitat trimestral.
. Visites de centes: periodicitat semestral
. Assemblea general: periodicitat anual
Vos demanam suport a la present candidatura amb el vostre vot i divulgació dels nostres projectes de la nova etapa que volem dur endevant en ABADIB.
31 de gener de 2022