Camí Real, 3 07010

Eleccions ABADIB. Candidatura.

CANDIDATURA A JUNTA DIRECTIVA DE L’ABADIB

10 DE MAIG DE 2025, presentada per M. Puyol, Nanda Hernández, Mª Esther Molina, Francisco Oliver, Juan Miguel Alvárez, Rosa Ribas i Bernat Font

1.- Montserrat Puyol Rodríguez, Cap de Secció de l’Arxiu General. Servei d’Arxiu i Gestió Documental. Govern de les Illes Balears.
– Suplent.- Margalida Plomer Martorell, Cap de Servei Bibliotecari Ajuntament de Palma.

2.- Nanda Hernández Dos Reis, Documentalista Audiovisual a l’Ens Públic Radiotelevisió de les Illes Balears.
– Suplent.- Rosalía Gómez Sánchez, Documentalista Audiovisual a l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears.
3.- Mª Esther Molina Costa, Tècnica d’Arxius. Arxiu del Regne de Mallorca. Conselleria de Cultura. Govern de les Illes Balears.
– Suplent.- Malena Crespí Simón, Tècnica d’Arxius, Servei d’Arxiu i Gestió Documental. Govern de les Illes Balears.
4.- Francisco Oliver Lamilla, Técnico de Archivos Tragsatec. Autoridad Portuaria de Baleares. – Suplent.– Carmen Contell Calabuig, Tècnica d’Arxius, Servei d’Arxiu i Gestió Documental. Govern de les Illes Balears.
5.- Juan Miguel Alvárez, arxiver Ajuntament de Felanitx.
– Francisca Fortuny Mercadal, Tècnica Arxivera del Consell Insular de Menorca.
6.- Maria Rosa Ribas Marí, Tècnica Auxiliar de Biblioteca. Biblioteca Pública Insular d’Eivissa, Centre de Documentació Ambiental d’Eivissa. Consell d’Eivissa.
– Suplent.- Ana Colomar Marí, Bibliotecària. Biblioteca Municipal d’Eivissa – Can Ventosa. Ajuntament d’Eivissa.
7.- Bernat Font Rosselló, Arxiver Ajuntament Sant Llorenç des Cardassar.
– Suplent.- Maria Antònia Ramon Marí, Tècnica d’Arxius, Tècnica IB dona.

PROGRAMA DE CANDIDATURA

PRIORITAT D’OBJECTIUS. 6 LÍNIES ESENCIALS D’ACTUACIÓ

Objectiu 1. Formació certificada
Objectiu 2. Jornades de divulgació de L’ABADIB
Objectiu 3. Consolidació de la Revista Pinakes
Objectiu 4. Perfeccionament del contingut de la web de l’associació

Objectiu 5. Defensa de la situació dels professionals de les Illes
Objectiu 6. Calendari i forma de reunions

DESENVOLUPAMENT DEL PROGRAMA:

Objectiu 1. Formació:

  1. Participació activa en el programa de la Comissió de Formació del FESABID.
  2. Periodificació cursos formatius anuals: IA, restauració, plans d’emergència, valoració documental…
  3. Continuació amb la politica de descomptes en els cursos de les organitzacions membres del FESABID per als associats.
  4. Detecció a invitació per als professors de més renom de l’àmbit professional de la documentació.
  5. Possibles nous convenis formatius (FUEIB).

Objectiu 2. Jornades de divulgació:

  1. Continuació dels Indicadors professionals en les nostres illes.
  2. Organització de jornades a través de sol·licitud dels associats.
  3. Recerca dels conferenciants i professors més afamats amb més trajectòria a les diverses jornades de les organitzacions membres del FESABID.
  4. Divulgació de possibles participacions en altres jornades, com la de Govern obert promoguda per l’AEFP (Archiveros Españoles en la Función Pública), en les promogudes per la Subdirección de Archivos de Ministerio i en les jornades del CCB (Consejo de Cooperación Bibliotecaria), entre d’altres.

Objectiu 3. Consolidació de la Revista Pinakes:

1. Publicació dels articles dels associats.
2. Publicació de les ponències de les Jornadades de l’ABADIB.

3. Entrevistes a antics membres de l’associació.
4. Articles d’opinió de persones destacades de la professió.

Objectiu 4.- Perfeccionament del contingut de la web de l’associació:

  1. Borsa d’ocupació: Tant a empreses privades (Ángel24, Normadat, Tragsa) com a convocatòries públiques (ajuntaments, etc..).
  2. Anunci de jornades d’ABADIB. Les JEID, Juny 2025 a Vitoria-Gasteiz.
  3. Presència en FESABID.
  4. Visites a centres: Arxiu Consell de Mallorca, Arxiu militar, Biblioteca March, Arxius particulars, etc…
  5. Presentacions a institucions del sector: Secretaria General Conselleria Turisme, Cultura i Universitats,  UIB, Consells Insulars, Ajuntament de Palma.

Objectiu 5.- Defensa de la situació dels professionals de les Illes:

  1. Continuació de la cooperació activa amb l’Observatori de la Professió de FESABID.
  2. Defensa activa de Codí deontològic de FESABID: Exemplarització de casos.
  3. Correu obert de recepció de conflictes ètics.
  4. Campanyes publicitàries de denúncia de deficències en els serveis de la nostra professió.
  5. Elevació d’informes a les autoritats e institucions del sector: Conselleriade Turisme, Cultura i Universitats, Universidad de les Illes Balears, Consells Insulars, Ajuntament de Palma, corporacions locals, etc.
  6. Sondeig entre els associats per a la posta en marxa de la creació d’un Col·legi Professional del sector en les nostre illes.

Objectiu 6. Calendari i forma de reunions:

  1. Forma de reunions de l’ABADIB, preferència per les reunions en la modalitat online, a excepció de la reunió anual obligatòria.
  2. Reunions tècniques de comissions I Junta: periodicitat quinzenal o segons necessitat.
  3. Calendarització de les activitats.
  4. Celebració de Jornades: segons temàtica actual i amb periodicitat anual, amb suport  de FESABID.
  5. Descentralitzacció en la realització de cursos, jornades i seminaris.
  6. Impartició de cursos: per demanda dels associats i valoració de la junta i amb periodicitat semestral.
  7. Edició de butlletí Pinakes: periodicitat anual.
  8. Visites a centres culturals: segons demanda dels associats.
  9. Assemblea general: periodicitat anual.

Vos demanam suport a la present candidatura amb el vostre vot i divulgació dels nostres projectes a l’ABADIB.

Delegació de vot